sobota 1. února 2014

Rozvětvenost témat či specializace?

Když jsem začínal vytvářet weby (to už bude víc než 10 let zpátky), byly na takové té "neprofesionální úrovni" (rozuměj u lidí, kteří to dělají pro radost a neživí se tím) hodně populární vytvářet stránky snad o všech tématech, která daného člověka zajímala.

Dnes je zase moderní psát o velmi úzce zaměřeném tématu, což samozřejmě dává smysl, protože konkurence už je taková, že pokud chce mít člověk aspoň nějaké čtenáře, stojí to hodně úsilí a v jednom člověku je reálnější to zvládnout v úzkém prostoru.

Myslím, že Wargaming.cz jde někde mezi těmito dvěma přístupy. Jak se vyvíjel můj pohled od doby, kdy web spatřil v roce 2009 světlo světa (po předchozích 4 letech čistě fluffových stránek), postupně jsem se rozhodl vytvořit stránky sdružující témata, která by mohla hráče wargamingu zajímat a přitom se příliš neodchylovala od tématu webu, což jsou jednoznačně figurkové hry.

Postupně se tak vyprofilovala dvě velká témata (a to i díky tomu, že se mi podařilo domluvit spolupráci s několika skvělými firmami jako třeba Comics Centrum, Crew či Albi) - komiks a deskové hry. S ohledem na jejich čtenost věřím, že se toto rozšíření záběru Wargaming.cz podařilo a že jsem se trefil i do zálib čtenářů webu.

Pořád věřím, že pokud má nějaký web formy magazínu (což veřejná část Wargaming.cz rozhodně je) úspěšně a dlouhodobě fungovat, nejde pořád omílat to jedno úzké téma, ale je potřeba oslovit čtenáře i něčím dalším, co jich většinu zajímá. Nemluvě o tom, že i pro mě samotného je to příjemný oddech psát o něčem jiném :)

Žádné komentáře:

Okomentovat