pondělí 14. září 2009

Proč není víc aktualizací?

Dneska přidám takovou drobnou úvahu, proč vlastně není na webu víc aktualizací. Nebude to asi nic světově přínosného, ale třeba to bude pro někoho zajímavé, protože to dá také trochu nahlédnout na "druhou stranu barikády", a taky to snad přinese trochu víc porozumění tomu, proč ne vždy lze/je chuť reagovat v brzké době (a ostatně taky inspirovat k tomu, že pokud po mně cokoliv chcete, je nejlepší to urgovat raději víckrát ;-) ).
Tak samozřejmě, prvním zádrhelem je, obligátně, čas. Jak každý víme, den má většinou 24 hodin a z toho člověk ještě velkou část prospí. Pak si ještě odečtěte takové věci jako je studium, sport a podobně - dostanete se k tomu, že se prostě nedá stránkám věnovat několik hodin denně (tedy pokud na sebe nevydělávají - což případ webů o wargamingu opravdu není - na nich se snad bude dát získat alespoň nějaký ten příspěvek na hosting a na výhry do soutěží, samozřejmě přes reklamu, kterou vzhledem k obsahu zdaleka nejde umístit všude).
Z toho tak trochu vyplývá, že člověk dělá jen věci, co ho baví. Občas tedy musí překousnout i něco, co je mu proti srsti, ale opět jen s vidinou, že to povede k něčemu příjemnému, k nějaké té odměně. Pro mě je takovou odměnou (u webů) třeba nějaká ta pochvala nebo sledování návštěvnosti, která utěšeně roste. Pro jiné je to třeba sledování, kolik prokliků reklamní systém zaznamenal.
To by však samo o sobě asi moc nestačilo (hlavně tedy v mém případě :-) ). Musí mě totiž bavit i obsah, na který jsou stránky zaměřeny. A to rozhodně univerzum Warhammeru 40.000 i WFB plně splňují - baví mě odhalovat nové příběhy, odkrývat dějiny. A to je ale i další z problémů, proč se častěji neaktualizuje - jakmile něco přeložím, jsem zvyklý to číst ještě jednou a opravovat pravopisné chyby (než to tedy dám na web), což mě moc nebaví a zabírá to další čas. Tedy, abych to uvedl na pravou míru, korektura sama o sobě mi nevadí, vadí mi, že musím číst něco znovu, i když to mám ještě v živé paměti :-D No proto se mi překlady kupí na disku a do aktualizací jich jde jen (nicméně poměrně velká) část. No a pak k tomu ještě přihoďte nutné úpravy pro přidání nového článku na stránky a dojdete k tomu, že doba nutná na překlad se u mě rovná době nutné k opravě článku a jeho přidání na web.
A protože jsem leckdy hrozný lenoch, tak si raději poledne zpříjemním překladem něčeho nového než relativně nudnou opravou toho starého :-) Proto mějte pochopení - nicméně asi nebude občas od věci mě trochu popostrčit, abych nějakou tu novinku přihodil i na stránky...
Stejně to je i na odpovídání na maily - pokud to po mě vyžaduje nějakou činnost a lze to odsunout, tak to i obvykle odsunu. Nejde o nic osobního a nakonec, přiznejme si, určitě znáte spoustu lidí (pokud ne sebe), co odpovídají na maily pozdě a to ačkoli jde o prkotinu, která by jim zabrala pár minut. Prostě lenost je mor...
No tak to je asi vše, co mě k tomu napadá. Asi jsem se rozepsal trochu víc, než jsem chtěl, ale třeba to nebude od věci.

P.S. Jo a aktualizace k Armageddonu bude asi až zítra, teď se mi to nechce opravovat :-D

Žádné komentáře:

Okomentovat