pondělí 14. prosince 2009

NOVÝ WEB: AdSense

Jelikož už se, doufejme, přeci jen pomalu blíží uzavřené beta testování nového webu (podrobnosti čekejte v nejbližších dnech), už pomalu ubývá témat, o kterých bych se mohl v této rubrice zmínit. Tedy nápadů mám ještě připravené velké množství, ale ty se objeví na webu až časem. Rozhodl jsem se tak dneska dokončit téma, které už jsem  několikrát nakousl, a to sice reklamu na webu.
Jak už jsem rovněž psal, bude nasazen reklamní systém Google AdSense, který ostatně testuji i na tomto blogu. Řekl bych, že se jedná o jednu z nejlepších možností výdělku na internetu pro malé weby, které si samozřejmě nemohou dovolit vlastní systém prodeje reklamy, protože by ji samozřejmě kvůli velikosti neprodaly. Je to systém, který platí zejména za proklik (= kliknutí na) reklamy a jednou z mála nevýhod, které má je, že vyplácí odměny až po získání 70 euro (což bude v případě nového webu asi chvilku trvat :-D, zvlášť, pokud se nebudu snažit vecpat reklamu všude možně a to rozhodně nebudu, viz. dále).
No a na co tedy budou výdělky použity? No, už vzhledem k tomu, že se tady s tímto tématem rozepisuji, tak to bude samozřejmě na web. V první řadě bych z toho zaplatil alespoň provoz stránek - tedy část ceny hostingu a domény - ne můj čas (to je pěkných pár desítek hodin měsíčně, ačkoli se to možná nezdá), protože to dělám z důvodu, že mě to prostě baví :-) Pokud tedy něco zbude, a já pevně věřím, že s návštěvností, kterou mají současné weby, tomu tak i bude, pak jsem rozhodnutý věnovat to na odměny pro autory článků či ceny do soutěží - jakou to bude mít formu, netuším, to začnu řešit, až něco skutečně vydělám (třeba se mi pak podaří i vyjednat podporu od některé z firem, které budou mít tematicky k webu blízko, a něco sehnat od nich levněji/zadarmo, ale kdo ví...).
Ještě jedna důležitá věc. Reklama se bude zobrazovat jen na hlavní straně, popřípadě v článcích, které se na ní budou objevovat. Nebude to samozřejmě v sekci s fluffem a podobně - to je ohledně GW dost risk a nehodlám ho podstupovat. Takže se nemusíte bát, že by vás ta reklama zahltila (bude jeden banner v dolní části stránky + zvažuji přidání maximálně ještě jedné položky).
Protože je často s reklamou spojena spousta negativních asociací, a to často vůči tvůrcům obsahu internetu nespravedlivě, tak jsem se rozhodl shrnout své důvody pro její zavedení do tohoto článku. Ačkoli se možná zdá z rozsahu tohoto článku, že půjde o velkou věc, tak tomu tak rozhodně nebude - odhaduji, že se AdSense objeví tak na 10-20% stránek nového webu (a to do toho ještě započítávám vedlejší historický projekt Via Historia, který z toho bude tvořit minimálně polovinu). Tak doufám, že důvody chápete - pokud tomu tak není, můžete se samozřejmě vyjádřit v komentářích nebo poslat e-mail, rád s Vámi toto téma proberu (stejně jako jakékoli jiné).

Žádné komentáře:

Okomentovat