čtvrtek 29. října 2009

Nové zbraně imperiální gardy

Nový gardistický kodex je na světě už několik měsíců a nutno uznat, že největší část císařovy armadý značně posílil. Hodně hráčů zůstalo u starých konceptů armád s hromadou blátošlapů, občas nějakým tankem nebo sentinelou. Sice přišli o doktrýny ale bohatě to kompenzují rozkazy. Nicméně přibylo hodně nových unit a strojů a některé z nich svým poměrem výkon/cena jsou velmi silné. Po půl roce hraní s imperiální gardou a pozorování jiných hráčů i rosterů jsem si dovolil připravit přehled Top5 zbraní nové gardy:

5.Veteráni

-vezmu to odzadu, tedy odzadu pomyslných pěti nejlepších. Veteráni byly i v předchozím kodexu, jenže to byla elita, tentokrát je to troopa, můžete přikoupit až tři speciální zbraně, jednu těžkou a hlavně máte BS4, za 30pts můžete přikoupit 10meltabomb (10 nejlevnějších meltabomb ve hře) a jěště k tomu dostanete demo charge gratis. Ve spojení s Valkyrou/Vendetou tak můžete rozbít soupeři Land rider v prvním kole ještě než se pohne. Jinak vzásadě platí že desítka veteránů se 3 plasmama a plasma pistolí jedoucích v Chiméře, kdy až pět modelů střílí z hatche, upeče jakéhokoli soupeře a málo co je ohrozí.

4.Hellhound

-nový Hellhound má kratší dostřel, ale větší ryhlost. Ujede 12a položí teplejtu o dalších 12 před ním, a pak usmažit vše co má save 4+ a hroší (v 90% případů woundujete na 2+). Za 130pts je to výhodná koupě a jako bonus boční pancíř 12. Pokud navíc sáhnete po dvou Hellhoudech ve squadrooně, soupeř odebírá svě modely doslova lopatou.

3.Officier of the fleet

-pomyslnou bronzovou příčku obsadil nenápadný Advisor za 30pts, který sice v pozdější fázi hry už plní jen roli 1woundu pro velitele, ale ve 2 a 3 kole je k nezaplacení. Soupeřovi často naruší taktiku co nechat v rezervách, případně s čím outflankovat a obvykle soupeř takovouto možnost náhlého přepadu nevyužije. Pokud má pak soupeř na reservách postavený roster, jako například droppodový SM, popravujete mariňáky postupně způsobem kdy např. 750pts SM útočí na vašich 1500pts a než přijdou posily obvykle zbydou jen prázdné droppody. A protí démonů vám tendle týpek doslova vyhraje celou hru.

2.Psyker battle squad

-skupinka nedostudovaných kouzelíků, kdy v ideálním počtu 8 psykerů, dokáží na soupeře vystřelit velkou placku silou 8 s občas vtipným Ap D6. Ale hlavně svému cíli dokáží snížt Ld ve většině případů na minimum, stačí pak jen této skupině nastřílet 25 nebo v ideálním případě více jak 50% ztrát a je uklizeno. Pokud navíc používáte v armádě i ordenance zbraně, pokud náhodou soupeř neuteče ze stolu, s velkou pravděpodobností zůstane alespoň ležet zapinovaný. Opět platí, že pokud sedí v Chiméře, je těžké se jich zbavit.

1.Vendeta

-a vítězem naší top5 je tento velmi rychlý, velmi silný, velmi taktický a hlavne velmi levný stroj. Létající transport pro 12 modelů s pancíři 12,12,10 a extra armorem, dokaže pohodlně dopravit troopy k objektivům klidně až v posledním kole. Uplně stejně funguje i klasická Valkýra, jenže za příplatek 30pts dostanete 3 (slovy tři) twinlinkované lascanony. Při koncové ceně 130pts tak máte mnohem učinější zbraň než třeba heavy team složený ze tří lascanonů, prakticky je Vendeta nejsilnější protitankovou zbraní gardy. A to se stále můžete pohnout o 6” a střílet všemi zbraněmi. Bonusem je pak možnost scout pohybu až o 24 a díky tomu, pokud naložíte dovnitř nějakou CC unitu, můžete chargovat protivníka v prvním kole. Navíc je možně je hrát ve squadroonách, takže na stůl můžete dostat až 9 těchto velmi pěkných, i když trochu velkých, modelů.

Samozřějmě v kodexu je hafo dalších zajimavách modelů, a možností jak hrát s gardou, ať už se specializovat na rozkazy, nebo postavit těžkou bombardovací linii. Trochu mrzí těžké tanky Laman Russ, kdy podle pravidel páté edice se útok na stroj počítá vůči zadnímu pancíři, najednou se vám tak tankem za 200pts proseká kdejaký mariňák, ork s obyč chopou atd.

Máte-li tip na další z modelů/unit, které jsou velmi funkční, budu rád za každý příspěvek v komentářích.

Žádné komentáře:

Okomentovat